ute_1000x400

Välkommen att springa, gå och träna cross med oss!

Spring i grupp med oss under trygga och trivsamma former på tisdagar, torsdagar,fredagar och söndagar. Perfekt för dig som vill komplettera jympa och styrketräning med konditionsträning!

Inom Friskis&Svettis talar vi mycket om att lägga till goda saker. Med träning ute lägger vi till fågelsång, frisk luft, vinden i håret, vädrets växlingar och lite smuts på skorna! Vi erbjuder tre olika träningsformer: Distans, Kvalitet, Cross.

Vi utgår från F&S lokaler på Östra vägen 1 och tar oss ut på olika rundor i närområdet. Alla pass börjar med en uppvärmningsdel och avslutas med nedvarvning och stretch. 


DISTANS

På detta pass strävar vi efter att hålla ett jämnt tempo under en bestämd tid eller sträcka. Vi ska uppleva ett skönt flyt i vår löpning. Distans 60 är vårt vanliga distanspass. Vi delar upp oss i tre grupper utifrån löptempo 5-7 min/km och samlas åter för gemensam stretch. Distans 90 är ett löppass där vi fokuserar på (lång)distans och passar om du vill träna din uthållighet och kanske har som mål att genomföra något lopp - eller bara få en skön upplevelse i själva löpningen. 




KVALITET

Kvalitetspasset ger dig chansen att utvecklas - antingen du är en fullständig nybörjare eller mer erfaren löpare. Vi fokuserar på olika delar av löpningen och dess olika kvaliteter. Ofta kan det vara kortare och mer intensiva pass, t ex intervaller, snabbdistans, fartlek och backträning, men även teknikträning. Passets längd är 75 minuter.
Välj detta pass om du vill utveckla teknik, styrka, snabbhet och kondition.



CROSS
Under ett Crosspass kombineras löpning, styrketräning och intervall- eller backträning. Passet består av 3-4 stationer där vi gör styrkeövningar. Mellan stationerna joggar vi i lugnt tempo. Vi avslutar med en intervall- eller backövning och därefter ca 15 minuter löpning. Under styrkeövningarna får du verkligen en chans att utmana dig själv. Passets längd är 75 min.

Välj detta pass om du vill bygga upp styrka i bl a armar, axlar, rygg och mage och samtidigt få konditionsträning i form av jogging.



OBS! Löpning, Cross & Stavgång ingår i Träna Ute-kortet och Allkort.